Lektioner

Hos oss är alla lika välkomna – nybörjaren såväl som den erfarna ryttaren. Vi har lektionsridning för ridskoleryttare på alla nivåer. Här kan både knattar och mer erfarna ryttare utvecklas. Våra ridgrupper är små – max tio ryttare i juniorgrupp, och max 8 när det gäller seniorgrupp. Det ger oss förutsättningen att engagera oss i varje ryttare.

De flesta av våra lektioner är 60 min och har hoppning ca var femte gång. Vill du komma ännu längre med din ridning finns våra speciallektioner i hoppning eller dressyr. Dessa lektioner är ibland längre än en vanlig lektion.

Våra priser HT 2023

Våra vanliga 60-minuterslektioner kostar 320 kr för junior i ponnygrupp (max 10 elever) och 471 kr för senior i hästgrupp (max 8 elever).

Ridavgiften betalas i förskott, uppdelat på tre betalningstillfällen per termin. Höstterminerna brukar ha ca 19 ridtillfällen och vårterminerna brukar ha ca 25 ridtillfällen.

Villkor

Anmälan till ridning avser hel termin. Vid uppsägning under pågående betalningsperiod erhålls inte någon återbetalning av ridavgiften. För uppsägning till nästkommande betalperiod skall platsen sägas upp senast 5 veckor innan innevarande periods slut.
Igenridning tillåts inom 4 veckor efter giltig avbokning, men igenridningsplats kan inte garanteras.
Ryttare förväntas sköta om sin häst och hästens utrustning före och/eller efter ridlektionen.
Utförligare villkor finner du här: Regler för lektionsridning

Alla ryttare på ridskolan ska vara medlemmar i Mälaröarnas Ridklubb (MäRK). För mer information om medlemskap läs här.